2016. szeptember 30., péntek

Joyce Meyer - Kegyelmed éltet - Megszentelt életet élni kegyelem által 7.

Tanárként van egy olyan képességem, hogy meg tudom győzni az embereket. Ez a tanítás ajándéka, amely áramlik rajtam keresztül. Istentől származik a kenet, hogy átvegyem az Igéjét és meggyőzzek másokat, hogy ők is elfogadják, és alkalmazzák mindennapi életükben. És ez az a terület, ahol nagyon elővigyázatosnak kell lennem. Vigyáznom kell, nehogy túl messzire menjek, és a saját gondolataimat és véleményemet ráerőltessem másokra.

Szolgálatom kezdetén ez még nem ment nekem. Megpróbáltam a saját meggyőződésemet lenyomni mások torkán. Ha sikert értem el egy területen, azon igyekeztem, hogy mások is ugyanazt a sikert tapasztalják meg, mint én, nagy nyomást gyakorolva rájuk abban, hogy pontosan ugyanazt tegyék, mint én tettem. Győzelmet arattam az élet egyik területén, és máris feljogosítva éreztem magam arra, hogy a győzelemről szóló leckékkel traktáljak másokat.

Legyetek nagyon óvatosak ezzel kapcsolatosan. Őrizkedjetek attól, hogy megengedjétek másoknak, hogy befolyásolják az életeteket, és ti is tartózkodjatok attól, hogy a meggyőződéseteket rákényszerítsétek másokra. A Biblia azt mondja, hogy bízzuk magunkat a Szent Szellem vezetésére, éppen ezért kaptuk meg valamennyien a Szent Szellemet személyesen.

Sok kereszténnyel az a baj, hogy nem tudnak, vagy nem akarnak megelégedni azzal a vezetéssel, amit a Szent Szellemtől személyesen kapnak – ehelyett más emberekre ruházzák át ezt a jogot és privilégiumot. Azt hiszik, hogy mindenkinek, aki Jézus Testében van, ugyanazt kell cselekednie, ugyanúgy, ugyanabban az időben, ugyanazon ok miatt. Számukra az, aki nem illik a képbe, halott, tévedésben van, és nem Isten akarata szerint cselekszik. Ha elfogadják ezt a fajta hozzáállást, beleesnek abba a csapdába, amire a fenti igerészben Pál más szolgájának kárhoztatásáról ír.

Az a baj velünk, hogy mindig más dolgait akarjuk rendbe tenni ahelyett, hogy a saját házunk táján söprögetnénk. Nekem közel fél évszázadot vett igénybe ennek az igazságnak a felfedezése: foglalkozz a saját dolgoddal!

A szentség mindenkinek a magánügye. Isten valamennyiünkkel foglalkozik a Maga módján, a Maga idejében. A megszentelődés különböző szakaszában vagyunk, és ezt a fejlődési folyamatot a Szent Szellem minden hívő számára a rá szabott módon munkálja ki. Azzal csak hátráltatjuk fejlődésünket, ha a sajátunk helyett mások megszentelődésével törődünk.

Vigyázz, nehogy annyira lefoglaljon, mit tesznek, vagy éppen nem tesznek mások, hogy ne halld meg a Szent Szellem hangját. Tanuld meg, hogy a saját dolgaiddal törődj, mások kritizálását és megítélést pedig bízd Istenre.

Fordította: Berényi Irén